Tuesday, December 22, 2009

aku jadi tutor??

[censored]

adoii ngah penin penin neh
dok baca buku bebudak form 2..
hekhek saja eksyen kat si pitri sebenagnya..

Ari tuh tengah rilek elok elok lepas exam
gatai nak cari keja.
tapi takpa la.. dapat jugak income.
hehe ingat yang tu ja teruih naik semangat balik.

Sebenagnya ehem ehem..
aku akan jadi cekgu bergerak buat 6 bulan neh.
"cekgu bergerak" tu ala ala private tutor la.
mula mula niat nak ajag sepupu ku yang mathematic dapat C !!
dan BM dapat C-minus.
C minus tu sopan sikit daripada fail kan kan.
then ada pulak kenkawan dia yang dah ter-shiok kat aku.
depa pun mau aku ajag depa jugak.
Jadi bermula la tugasku sebagai cekgu bergerak. huu.

Best la jugak kawan ngan bebudak.

tapi kena latih sikit diri dengan kesabaran
almaklum la.. ajag 10 kali pon dok bengap lagik
mau aku hawing ngan kusi meja satgi
haha.

memang aku ajag agak 'ganeh' sket.
'ganeh' tu shortform untuk ganas ya
hekhek.

so.. doakan aku bertahan selama 6 bulan neh.
satgik client tak lari, cekgu yang lari
haha.

p/s- tipu ja. aku seorang guru yang sangat bek ati plus agak kiut.

3 comments:

-NanI- said...

haha.. klu akak tlis ganas pn ta der bezanya ngan ganeh.. 5 hruf gk an?.. hehehe.. :)

Matluthfi90 said...

aku memahami perasaan seorang lepasan spm yang ngajaq budak-budak. sangat memahami :)

aimanjafre said...

Nani ::
hehe saya tepaksa translate sebab ada orang ingat saya tulih bahasa jawa..
kui kui

Mud ::
encik mud berpengalaman ka??
haha.
tapi saya lepasan stpm jadik harga muka lagi tinggi wahaha.

bebudak sekarang sangat banyak songeh.
believe me.