Thursday, December 17, 2009

AIMAN laki

Semalam waktu aku jalan jalan kat pasar malam
tetiba ada sorang mamat neh punya la renung aku dari jauh.
aku pon mula la jalan pun jadik senget.
ingat ka baju telebey lawa ataupun gaya jalan kalah model
yang dia tenung nak tekeluag bijik mata.
(hakhak)
tetiba, dia mai dekat.

'woih. kau aiman kan.'

eh? dia tau nama aku.
'ya saya'
cewahh ayat terformal la pulak.

"ni aku laa. Aiman. kau dah tak kenai??"

apakah??



haha.
upanya beliau adalah kawan lama aku time sekolah rendah.
nama dia aiman jugak.
aku pulun cari biodata yang dia tulih dulu time darjah 6.
jumpa pon. sila klik gamba di atas untuk tumbesaran yang melampau.

aku ingat lagi.
dulu awai awai taun, dia duduk sebelah aku.
lepas tu cekgu ubah bagi dia duduk depan kelas.
sebab bila cekgu panggil "Aiman!"
kami dua dua akan bangun.
dan bila cekgu tanya "Betul dak Aiman??"
kami dua dua akan angguk.
haha

Waktu jumpa kat pasar malam semalam
serius aku dah tak ingat dia sebab muka dia dah berubah sangat
lagipun dia dah tinggi daripada aku.
sila amek perhatian, waktu darjah 6 aku budak paling tinggi dalam kelas
wuwu.

hehe dulu masa bebudak
aku memang agak sombong.
walopon dia duk sebelah aku, aku jarang sembang dengan dia.
dia yang selalu cakap sensorang.

bila baca balik ucapan dia 7 taun dulu
rasa nak tegelak lak.
hehe

6 comments:

shiedahkamil said...

msih simpan lg buku biodata tahun 6..

dasyat2 =P

★ Mia~En~Ciel アスミラ★ said...

weh, nostalgik btoi!
mung tba2 kasi idea nak
aku carik balik
biodata lma2 dlu.
haha

XD

Anonymous said...

aku pun ada lagi do buku biodata cmni!
hahaha.
klaka je

aimanjafre said...

shiedahkamil ::
haha saya memang simpan segala menda lama lama dulu.
kad raya waktu dajah 1 pon dok ada lagik. hehe

Mia en chiel ::
hakhak. aku tau mung dok simpan gik biodata pewe dolu dolu.
hakhak

Shax ::
memang lawak zaman bebudak wat biodata.
kawan rapat, kawan karib, kawan tak bopa nak suka- wajib ada. haha

Anonymous said...

comelnye..

aimanjafre said...

buku comel ka tulisan comel??
hekhek

ka tuan dia yg tomey
bling bling