Saturday, January 30, 2010

Aku nak berangan

Bila bawak kereta
aku selalu berangan nak pandu PORCHE yang tadak bumbung.
then bila laju laju mesti rambut melayang layang
macam iklan sunsilk. *hitam itu menawan*
kemudian berenti kat trafic light,
peeewwwweettt~~
mamat sebelah naik moto HAYLEY DAVIDSON dok kenyip kenyip mata
nak ngorat la tuh.
aku sengeh sikit ja sambil libas rambut yang melayang layang tuh
Tekan padel minyak biar nampak macho sket.
vrroom vrroommm.
nak lawan tengak dengan abang moto sebelah.
tetiba bila lampu trafik bertukar hijau
zoooommmmmmmmmm!!!
aku blah dulu tinggal abang davidson di belakang.
wekk padan muka.
~~
~~
~~
~~

ok fine.
itu dalam iklan.

Realitinya... huhu
pandu kereta memang menyeronokkan kalau bawak pukul 2 3 pagi
bila jalan gila punya lengang.
bolehh pecut 120km/j tadak sapa nak saman.
tapi kalau orang yang *normal* macam aku neh.
bawak kereta boleh jadik stress dan dok cakap sensorang macam orang gila.

kalau bawak kereta pagi pagi.
mesti punya menyumpah apek jual sayur yang bawak moto lembab macam
siput teringin nak terbang.
dah la bawak tong putih besar belakang moto
bawak pulak tengah tengah jalan.
aku nak putung pun gerun bulu tengguk
takut terhentam dengan kereta on-coming.

then kat traffic light!!
ohh paling bara membara bila ada orang cut lane.
aku berpeluh ketiak punya tunggu line panjang kat trafik light.
tengak tengak bila green ja... cewahh ada kancel seketui nih
sesedap rasa tomyam jak mencelah celah
zuuuppp tetiba ada kat depan aku.
then lampu isyarat bertukar merah dan aku tersekat balik.
kancil tu suka suka ja dapat lepas pi..
arrgghh!!
kalau dia ta mencelah sah aku tak tersekat neh.

Situasi seterusnya kat parking.
tengah ronda ronda kat TESCO cari parking.
pusing pusing sampai pening pala, then ada satu kereta keluar parking.
Ohh!! aku pun cepat bagi signal
tik ketik ketik ketik ketik~~
signal berbunyik dengan machonya.
dok tunggu kereta tuh tehegeh hegeh nak keluar.
TIBA TIBA!!
satu kancil dari arah betentangan teruih selamba badak ZZUUUPPP!!
masuk parking tuh.
HOII kau buta ka?? ta nampak aku duk segak bergaya bagik signal neh???

bolehh kutuk dalam hati jala..
menambahkan dosa aku free free.
kalau ta ingat kat malaikat kiri kanan bahu neh,,
mau saja aku toreh keta tu guna kunci keta aku..

HUH~~
sekali sekala berangan jadik pompuan bawak keta PORCHE
dalam iklan sunsilk tu pun boleh menenangkan jiwa.
kan kan.

p/s - pemandu kancil memang samseng!!! tak caya?? hehe


4 comments:

syue m said...

haha lawak ah bace kamu or kau or awak membebel, haha (siyes tatau na guna kate ganti nama yg mane, hahaha)

aimanjafre said...

boleh consider 'sayang' atau 'my laling'.

ahaha.

meremang bulu tengkuk geliiiii

Anonymous said...

panggei ja aiman laling keling
beliau tidak kesah haha
maaaaaaaaaaaan!
windu kau jugaaaaaaaaak!

awak windu aku sampai bubuh nama bapak aku pasaipa?
kamu nak bukti?
nahh

Tekan padel minyak biar nampak macho sket.
vrroom vrroommm.

aiman laling keling.. kita date tyme raya cina nantik nahh
*pling pling*
[lampu trefik light kuaq kaler oren ja sambil berkelip2 sebab trepik light rosak]

tatau pasepa tetiba pi campoq abeh kau kamu awak n laling keling..
neyh suma orang atas nya pasai hahak

syue m said...

hahaha aiman laling keling. okee!