Saturday, January 17, 2009

LELAKI oh LELAKI

Hari ni saya nak berceloteh panjang pasal lelaki..
saya bukan jenis orang yang suka cerita pasai lelaki pon..tapi ada sesuatu yang berlaku membuatkan saya geram dengan sikap lelaki yang perasan tak tentu hala serta tak pernah nak faham perasaan orang.

Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images


ehem ehem.

saya amatlah pelik dengan sikap sebilangan lelaki yang suka buli membuli.. ntah apa dalam fikiran mereka sampai suka tengak org menderita.

saya ada seorang kawan lelaki. namanya dirahsiakan untuk tujuan keselamatan. haha.
beliau sangat lah teramat baik, gentleman, hormat orang, macam macam lagi la yang baik baik..
PERHATIAN. saya bukan jenis org yang suka puji memuji.. jadi kalau saya puji tu maknanya memang ikhlas.heee

tapi satu ja. kawan saya ni agak lembut orangnya serta sensitif. Beliau bukan pondan ya. Lelaki sejati gitu.
masalahnya sekarang. lelaki lelaki lain yang perasan mereka lebih macho(?) suka mengusik beliau serta melayan beliau seperti pondan!! saya cukuplah marah bila beliau benci diperlakukan seperti itu. Beliau pernah ada titik hitam dalam hidupnya ... jadi beliau sangat benci kalau diejek - ejek dan dipergunakan..

persoalannya.
Adakah lelaki semuanya begitu?? suka buli membuli, mengejek, menjatuhkan maruah org lain???

Saya bukan anti-lelaki.
tetapi saya sangat menyampah dengan sikap sebilangan mereka yang suka mengambil kesempatan atas kelemahan org lain.
lelaki suka cakap menda menda pelik [lucah] dan perasan mereka sangat hebat serta ego dan mempersendakan orang.
dah orang tak suka, jangan lah buat. kenapa susah sangat??

jika ada lelaki yang tak puas hati dengan kenyataan saya ni, sila tampil buat penjelasan. hehe

saya juga ada seorang lagi kawan yang sangat gentleman orgnya. Tak payah disuruh suruh dia dengan rela hati nak membantu. kenapa tak boleh semua lelaki jadi seperti itu??

sebab sikap saya yang cerewet nilah kawan kawan lelaki saya sangat terhad. boleh bilang dengan jari sahaja. Saya bukan jenis hipokrit dan saya tak kisah kalau rakan lelaki sikit. ada sebilangan golongan perempuan yang berasa diri mereka hebat kalau dikelilingi ramai rakan lelaki. Saya tidak seperti itu. Saya menyampah dikelilingi mereka yang berpura puraan.

JADI.. anggaplah ini sebagai satu pujian.
kawan kawan lelaki saya (you know who you are) semuanya memenuhi ciri ciri kelakian sejati menurut kamus hidup saya ..wakaka!!

p/s : sesiapa tak puas hati..saya hargai pendapat anda. peace no war~ =D

1 comments:

Anonymous said...

hoho.. lelakis.. hakhak
weyh mana pi cbix mung?
gumana nak merapoo neyh???

heges gila roti neyh..
orang nak makan de
de bwat moka cam nak makan orang lakz.
hakhak