Tuesday, May 6, 2008

FORM 6!!!!

Life Is Like A Novel..
every chapter tells different plot of stories..



Hidup ni memang tak dijangkakan.. masa habis form5 taun lepas.. aku tak penah mimpi nak masuk sekolah balik sebagai seorang pelajar. Habes baju sekolah semua dah disedekahkan.. Buku buku pon dah masuk stor.. Tetiba dua hari lepas..waktu check tawaran ke Form6 di internet.. tekejut aku bila nampak nama aku tesenarai dalam Tingkatan 6 di Badlishah!!!
TINGKATAN 6???!! macam tak pecaya lak..nak kena pakai baju sekolah balik..nak kena pakai kasut sekolah balik..nak kena pegi perhimpunan harian yang membosankan lagik.. konfius gila perasaan time tuh..rasa macam satu beban berat jauh kedebuk atas bahu..

Tapi bila fikir fikir balik...Form 6 tak de la teruk sangat.. macam blajar matrik 2 taun jala.. coma bezanya nak kena pakai baju skolah and terikat dengan peraturan skolah balik..Lagipon tak baek mengeluh.. Semua ni kan ALLAH yang tentukan.. tentu ada hikmah di sebalik setiap tindakan-Nya. Jadi 12rbulan nih.. dengan rasminya aku akan jadik pelajar sekolah balik..ching!. Doakan kejayaan aku okeh!!
Kepada kengkawan yang bejaya ke matrik and universiti atau kemana saja anda akan pegi..TAHNIAH!! belajar rajin rajin..kita jumpa bila cuti nanti ok~~

p/s- tika fadil kata kita masuk ke form6 dengan semangat nak 'balas dendam' haha.. balas dendam kat universiti universiti yang tak mau terima kita sekarang..biar bila keluag form 6 dengan result yang membanggakan!!! chayok!!

0 comments: