Thursday, February 4, 2010

go DADDY go

Assalamualaikum!!
lamaa ai tak update.
ada menda lain yang buat ai bizi..
tapi nanti nanti lah ai bagitau.
sebab ta fully complete lagik.. heee.

Semalam Bufday ayah aku.
weeee!! aku cukup suka la bab bab bufday..
Ayah aku awai awai lagik dah warning dah.
"jangan bubuh gambag ayah yang dok nganga telan kek dalam internet na!!"
huu kecewa kami adek badek.
semua dah plan nak bubuh gambag dalam facebook la, myspace la, blog la.
ok. jadi maaf ya.
no pictures please. (gaya ala ala tahan paparazi amek gambag)

3 haribulan 2
kalau tau kat kawan aku yang nama Hayat yatto-chan tu,
sah dia fobia dengan nombot 23.
tapi aku pun ala ala percaya jugak nombok berkaitan 2 dan 3 gabung ni
ada yang menakutkan jugak.

Selalunya, time bufday ayah aku.
mesti ada apa apa yang berlaku yang kesannya sangat dalam.
serius nih ta tipuuu.
banyak la peristiwa terjadi tapi tak semua teruk la.
cuma satu kejadian yang tinggalkan kesan paling buruk kat kami satu famili.

tujuh tahun lepas.
Adikku eksiden pada hari bufday ayah.
dua bulan lepas tuh,
dia meninggal dunia.
walaupun dah lama kejadiaan tu berlalu,
kami satu famili macam fobia bila nak tiba bufday ayah.
*sebak*
meremang bulu roma ok.
sudahh!!!
apa cerita menda menda sedey time macam nih??!!!
isshhh!!

ok. berbalik kepada cerita bufday semalam.
kami adek badek memang ta beli adiah apa apa untuk ayah.
Sebab setiap kali tanya -"ayah ayah~~"
"ayah nanak adiah pa untuk bufday??"
dan ayahku pasti akan bagik senarai barang yang gila gila punya mahai !!!
ehem. contoh seperti :
mercedes mata belalang, tv plasma 24 inci, holiday ke dubai

ok cukuup!!
memang ta akan mampu,
jadi kami semua beli kek ja la yang harga 20hengget plus plus.
heee..
dan setiap kali bufday, ayah aku akan beli adiah untuk diri sendirik.
ngehehe. (tak gune punya anak anak)
tapi aku punya pendapat,
daripada beli menda menda ayah tak suka, bek tak payah beli teruihh.
Bijak dak pendapat aku?? heee.

Tahun lepas, ayah aku beli adiah bufday
cermin mata itam Sarengeti.
then kena curi dengan pencuri yang pecah cermin keta pukul 3 pagi.
ok. mungkin kebetulan kut.
tadak kena mengena dengan tarikh bufday. kan kan~~
*teketag ketag ketag*

So semalam, ayah aku beli ORKID untuk bufdaynya.
cantek la jugak orkid tu, kaler putih and kuning oren.
ehehe.
masih segar segak bergaya orkid tuh.
harap akan hidup selama lamanyaa..

Happy Bufday Ayah.
I lurve you sooo muchochos.

0 comments: