Sunday, December 7, 2008

Raya and Bufday




Assalamualaikum..
hari ini 8 December merupakan hari kebesaran seluruh umat Islam iaitu Hari raya Qurban.. atau Hari Raya Aidiladha.
Hari ini juga turut disambut oleh berjuta juta umat Islam yang berbeza bangsa dan keturunan warna kulit, adab tetapi mempunyai matlamat yang sama di kota Makkah.
Hari ini juga mengingatkan kita tentang peristiwa ketaatan Nabi Ibrahim A.S yang sanggup utk mengorbankan anak kesayangannya Nabi Ismail A.S kerana perintah Allah.

Justeru.. sama samalah kita mengambil iktibar serta mengukuhkan keimanan kepada Allah S.W.T sempena hari yang penuh keberkatan ini..

Selamat menyambut Aidiladha kepada seluruh umat Islam serta pembaca yang sudi menyinggah di sini.


Hari ini juga hari lahir seorang sahabat saya yang bernama Zafira atau dipanggil Pira Piru.. Beliau yang tersengih lebar itu.. Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Lahir yang ke-18 kepada beliau.. Semoga dimurahkan rezeki. Beliau sangat becok jadi saya mendoakan agar beliau bertambah ceria menyambut hari hari mendatang.. =]




Ini pula KAD RAYA daripada seorang sahabat blog yang bernama Fateen.
Tq very much.. I really appreciate it..

2 comments:

Anonymous said...

salam aidiladha, emang =D
merry belated birthday pira piru xD


=D

Anonymous said...

man!! selamat raya aji!! aku memang ada niat nak bwat aji ton neyh.. oleh kerna dwet pt xcukop, aku bwat2 ja aku pi aji wuwu