Sunday, July 19, 2009

Watak di-BULI 1

assalamualaikum
Hari ni nak cerita seket watak watak utama dalam idopku..
sian depa tak penahnya aku sebut dalam blog aku neh..
sekali sekala bagi depa femes sket apa salahnya.

Jadi ini adalah watak watak yang selalu dibuli oleh aiman yang kiut kiut ini..
wahaha. [evil laugh]

Mangsa pertama
Ini adalah Shahir.
say hi to syahir everybodeh!!
wahaha kenapa dia bagi bunga kat aku??
pling pling sejak bila plak dia ngorat aku weeee..
ehem kebenarannya::
aku yang paksa dia bagik bunga!!
hakhak sempena bufdayku yang ke-19.
aku tanya dia - oit syaher!!mana adiah aku??
dan beliau dengan serba salahnya terketag ketag.
Dengan muka tak rela, dipaksa dan terpaksa bagik bunga raya
yang dia curi dari mana tatau.
haha!! tq bebeh.

Mangsa kedua
Fadzil yang bising.
suatu hari yang tenang dengan gembiranya dia beli nasik lemak
aku teruih pi berdiri sebelah dia sambil cekak pinggang.
" awat tak beli nasik lemak kat aku??? "
beliau terpaku. Muka takut
" Bagik nasik lemak tu! kalo dak aku humban dalam parit."
beliau terpaku. Muka takut
" Cepat bagi!! dok terhegeh pa??!! "
beliau terkejut. Terpelanting teruih sudu
wakaka!! kijam gila aku.
skrip adalah rekaan semata mata.
kebenarannya::
aiman : pajil mai sket nasik lomak.
fadzil : amek la..

Mangsa ke-tiga
Satu satunya kawan cina yang paling ngam dalam idopku.
nama beliau Sye Ling. sroott I lurvbiu.
ehem tapi tak bermakna beliau tidak dibulik.
Beliau seorang yang sangat blurr..
kalau cerita satu satu benda terpaksa diulang 2, 3 sepoloh kali.
aik? macam aku ja yang kena bulik??
Jadi bila beliau tido dalam kelas aku akan buat macam macam bunyi
supaya dia terjaga. muahaha!!
Termasuklah nyanyi lagu 'Isabella' kat telinga beliau.

Mangsa ke-empat
Jangan terpedaya!!!
Ini Iman yang gedix dan beliau hanya pura pura study.
ya ya beliau adalah mangsa buli ku yang paling ku suka. haha
beliau sangat suka wona pink.
bakal anaknya akan dibubuh nama Siti Nur Nurul Pinky.
Beliau suka menggoda goda dan angkat kaki sebelah
bila buat presentation kat depan klas.
Beliau suka dok pelok pelok aku jadik aku akan buat
badan keras macam kayu bila dia pelok sebab geliiiii!!!!!
Aku suka suruh dia diet.
tapi bila dia cuba nak makan buah aku akan goda dia dengan
donut yang panas lagi lembut.
dan beliau seorang yang mudah dibuli
wahaha.

Mangsa ke-lima
Ini Mia !!
nama balak beliau en chiel kah??
haha jadik aku panggel beliau Mia en Cis Cis.
Pasaipa aku gatai pi pelok dia eh??
Mungkin sebab teruja sangat nampak kamera berfokus ke arah kami.
hakhak.
aku selalu bulik beliau dengan anta msg berbunyik
" Mia! call aku. Aku bagik coklan peksa"
wahaha dashat gla aku.
cekgu pon tak buat lagik soalan aku dah nak bagi kat orang.
Dan beliau akan koling serta merta
dan kami akan bergelak tawa dulu sampai kedit dia nak abeh dah baru masuk isi utama.
haha. peristiwa itu baru berlaku sekali.
dan aku berniat utk mengulanginya.
[evil grin..]

Mangsa ke-enam
Ini Shakina.
dah memang habit aku tak reti nak panggel nama orang betoi betoi.
Jadi aku suka panggel beliau Kinato, Kinaku, Kinas, Kinato-chan.
kadang kadang panggel Kin ja.
tapi beliau tak marah pown. jadik ok la tuh. hehe
Pernahkah aku bulik beliau??
haha beliau sangat tak suka amek gambag.
Tak suka ka?? hehe
dan aku pula suka snap snap gambag orang yang tak ready.
supaya boleh tengak aksi muka yang pelik pelik wahaha.
Jadi idop beliau takkan tenag bila aku bawak kamera.
" Kinato, ari neh aku bawak kamera"
dan beliau akan menjadi lebih bersedia.
haha.

Mangsa ke-tujuh
huih ramainya... sapa yang kena buli neh??
kali ni nak bercerita tentang jejaka pendiam Malaya.
namanya Firdaus panggil Piduts.
sila cari. sila cari..
ya itu dia pakai baju melayu puteh. kalo tak nampak jugak
pi pinjam spek toknek yang tebai 4 inci ya.
err.. beliau seorang yang sangat baik..
sapa yang berkenan sila isi borang aku tolong rekemen.
haha.
beliau pendiam. pendiam dan pendiam.
Aku selalu buli beliau. Buli apakah??
Buli macam macam sampai tak ingat haha.
Oleh kerana beliau sangat baek, aku buli beliau tetiap ari.
wakaka.


Mangsa ke-lapan
Ini adalah Pewe.
adakah nama beliau pewe?? tidak tidak.
Itu nama kucing beliau yang beliau sangat sayang..tapi dah mati.
jadi kami panggel beliau nama kucing itu la.
Dia adalah watak yang aku malas nak cita.
sebab beliau lebih kijam dari aku..
Beliau selalu bulik aku!! waarrgghhh!!
tamau cita pasai dia!
SKIP !!

eh tak boleh tak boleh.
esok mesti beliau akan humban aku dalam parit.
wahaha tipuu ja.
beliau seorang yang sangat baek ati.

ini gambag aku. Beg aku terbukak dan aku tak sedaq dan berjalan keliling sekolah
Pewe yang amek gambag neh sambil gelak guling guling.
bukan dia nak abag kat aku.
ciss.
ini salah satu kes buli beliau..


mangsa mangsa seterusnya akan bersambung di episod akan datang.
tata.

2 comments:

Anonymous said...

wuit
mana gmbaq aku yang kiut miut hah??
neyh beta murka neyhh
hoh

ang dok gedik pa jenjalang merata xtutop zip weyh?
hakhak

aimanjafre said...

muka ang nantik aku buh na
haha

aku tak perasan beg aku tebukak

huwaaaaa