Monday, November 24, 2008

Ligament Fractured


salam..

semalam..sedang saya duduk bersila lipat kain..
tiba-tiba..
ujan rintik rintik...
terus saya teringat!! alamak kain tak angkat!!!! 0_O
apa lagii..meloncat saya bangun tanpa disedari kaki saya kebas sebab duduk lama sangat..

PRAKK!!!


bunyi yang menggerunkan sampai hari ni saya maseh fobia ...
kaki saya ter-kepok.. terus tak boleh jalan..serta saket yang nyut-nyut

adek saya tanya " kakak tersepak pasu ka?? kuatnya bunyik.."

terus saat itu saya rasa lemah jantung, lemah semangat plus lembik satu badan bila tengak kaki saya terpusing!!
Terus naik satu benjol bulat serta biru kebiruan di kaki..dan sakit teramat sangat!!
First thing that come across my mind- PATAH???!! waaaaaa....

Saya dikejarkan ke Hospital Kulim..
dari pukul 12 sampai 4 petang.. letey saya menunggu sambil duduk atas wealchair..
lepas satu X-ray..ada lagi X-ray.. plus dicucuk di punggung.
bila masuk toilet pulak..terpaksa masuk bahagian OKU.. [ heee.. ]

akhirnya doktot panggil.. dia tunjuk filem X-ray saya..
ALHAMDULILLAH... tak patah..
lega saya..

namun begitu.. I suffered Ligament Fractured
iaitu otot yang menyambungkan tulang ke tulang kaki saya - PUTUS..
jadi sekarang kalau saya jalan..akan berbunyi tulang bergerak - prek prek
Doktor kata saya akan betul betul sembuh dalam masa 6minggu..iaitu sebulan lebey.
serta tak boleh jalan banyak dan kena pakai tongkat!!

seksanya bila saya nak bergerak sekarang..
I miss my leg~~

what a holiday

3 comments:

Anonymous said...

laa..teruknye...
kesian kak eman..
jgn buas2 dah yee.. =)
muga bergumbira di hari cuti yang best ni..
haha(saja cucuk2)..

Anonymous said...

manman!! sian gilak kat mung!!
tapi xpass.. wolopong ang injured tapi ang maseh boleyh wat geges tyme aku pi mah ang waaha

aimanjafre said...

ang sentiasa geges tak kira walo mai umah aku atau dalam tepong..muahaha